Clin Res Cardiol (2021) DOI DOI https://doi.org/10.1007/s00392-021-01843-w |
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Glycated haemoglobin A1c levels for the prediction of cardiovascular outcomes in the general population: Results from the BiomarCaRE (Biomarker for Cardiovascular Risk Assessment in Europe) consortium | ||
C. Sinning1, N. Makarova1, H. Völzke2, R. Schnabel3, N. Rübsamen1, F. Ojeda-Echevarria1, M. Dörr4, S. B. Felix4, W. Koenig5, A. Peters6, W. Rathmann7, B. Schöttker8, H. Brenner8, G. Veronesi9, G. Cesana9, P. Brambilla10, T. Palosaari11, K. Kuulasmaa11, I. Njølstad12, E. B. Mathiesen13, T. Wilsgaard13, S. Blankenberg14, S. Söderberg15, M. Ferrario9, B. Thorand6, für die Studiengruppe: BiomarCaRE | ||
1Klinik und Poliklinik für Kardiologie, Universitäres Herz- und Gefäßzentrum Hamburg GmbH, Hamburg; 2Study of Health in Pomerania / Klinisch-Epidemiologische Forschung(SHIP-KEF), Institut für Community Medicine, Greifswald; 3Allgemeine und Interventionelle Kardiologie, Universitäres Herz- und Gefäßzentrum Hamburg GmbH, Hamburg; 4Klinik und Poliklinik für Innere Medizin B, Universitätsmedizin Greifswald, Greifswald; 5Klinik für Herz- und Kreislauferkrankungen, Deutsches Herzzentrum München, München; 6Institute of Epidemiology, Helmholtz Zentrum München, Neuherberg; 7Institut für Biometrie und Epidemiologie, Deutsches Diabetes-Zentrum, Düsseldorf; 8Deutsches Krebsforschungszentrum (DKFZ), Heidelberg; 9Department of Medicine and Surgery, EPIMED Research Centre, Varese, IT; 10Department of Medicine and Surgery, University of Milano-Bicocca, Milano, IT; 11Epidemiology, National Institute for Health and Welfare, Helsinki, FI; 12Department of Community Medicine, UiT The Arctic University of Norway, Tromsø, NO; 13Department of Neurology and Neurophysiology, UiT The Arctic University of Norway, Tromsø, NO; 14Klinik für Kardiologie, Universitäres Herz- und Gefäßzentrum Hamburg GmbH, Hamburg; 15Department of Public Health and Clinical Medicine, Umeå University, Umeå, SE; | ||
Background Purpose Methods Results Conclusions Figure 1 Penalised cubic splines for the association between HbA1c and time-to-event. Untransformed HbA1c in mmol/mol are shown on the x-axis in parentheses. The natural logarithm was used. Importantly, for the correct interpretation of the depicted graph, only 1% of individuals had HbA1c levels <4.0% (20 mmol/mol) and 0.3% with HbA1c levels >10.3% (90 mmol/mol). |
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https://dgk.org/kongress_programme/jt2021/aP1467.html |